Една група, която хем е претърпяла голямо развитие, хем още търси своето истинско лице. В това разкрачено положение на което е подложен и третият им диск, е големия плюс на TOC.
И все пак малко история. Зад тази странна абревиатура всъщност се крие старото име на финландците - Throne Of Chaos. Те се пръкват на белия свят през 1996, но постигат успех с дебютната си работа Menace And Prayer (99). Тогава музиката им е описвана като клавирно воден олд скуул блек метъл и (не)правомерно са описвани от всичко живо като “детското братче на Children Of Bodom”. Това е достатъчно предизвикателство за групата да се нагърби с други задачи в други стилови полета. За Pervertigo, вторият им албум те влизат в легендарното Studio Fredman в Гьотеборг, Швеция. Резултатът е произведение, което е невъзможно за дефиниране: Сбор от дет метъл, чиста агресия и мощен непрекъснат груув.
Настоящата им работа отново е изкована на старото място и отново е всичко друго освен повторение на предния диск. Самата музика е сбирка на прогресив метъл, рок елементи и известни части от пауър метъла плюс невероятни нюанси от нощен клубен джаз. Този път е заложено и на психологическия аспект от лирическата концепция, представяща една трогателна история за любов и престъпление в град на име Gothamburg!
Loss Angeles ще допадне на хеви братството чрез нещо: Различно, лудо, странно. Добрата продукция и двата ударни кавъра.
Ето бегъл поглед към шизофреничният им музикален микс:
“The Window” е мелодичен метъл с гьотеборгска жилка. Обаче има части като отпускащи постановки, които предразполагат към известно американско прогресив метъл измерение. Основната тема не се губи, въпреки наличието на джазови трептения. Баладично начало с чувствен глас има “Mary Lou Is Dead”. Тя е добра балада, доста типична за Stratovarius, но има и нещо сходно от Bon Jovi.
Забързан и леко замърсен хард ен хеви е “Acid Highway”. Постепенно се преобразува в мелодичен метъл с яка основа и доста груби вокали в противовес на основните мелодични. Повторно преминаване от хеви към мелодик/пауър метъл. Към края връхлита тема, подобна на последните работа на Amorphis. Добра синтова подплънка и насечен метъл образуват 6 минутната прогресив метъл фортуна с баладични части - “Gothamburg”. Енергичното начало на “Blue Lady” се разпада към средно темпов метъл и същински мелодичен метъл, познат от работите на Тимо Толки и неговата банда. От вокалите и основната линия витае прогресив ефирност. Докато при “Wait” имаме скандинавски хардрок от 90-те, въпреки въвеждащото симфонично баладиране. Все пак има голяма промяна: Ритъм основата е доста твърда и се свързва с някои от новите изпълнения на Soilwork, In Flames и Dream Evil. “The Blue Lady Suite” е кратък инструментал. Мелодичен и пак с твърда основа. Готин и напрегнат. Време за агресия настъпва с “Break-A-Neck”. Супер парче в което хвърчат яки жици. Превръща се в зла трашерия с мелодии и куки, вокалите са разнообразни. Последното собствено парче “Bite The Bullet” започва смущаващо, сякаш е балада пълна с ужас. Певецът ни довежда до прогресив унес ала Dream Theater. След третата минута се почва със “зверствата”, втвърдяване и пинизи от твърдата симфо музика, тип Lacrimosa и Notre Dame. Друга база за сравнение е прог рока на Pain Of Salvation. Официалният край на албума настъпва с “Smoke On The Water”. Ултра класическият хит на Deep Purple е направен в спийдарски стил. Сякаш са се съюзили за кратко Accept и Children Of Bodom. Тоест имаме ръка за ръка мелодия и грубост.
Бонусът е “Night Crawler”, дело на великите Judas Priest. Кавърът е едно към едно, но разликата е лесно познаваема. Тук имаме атмосферични щрихи и необходимата доза съвременна ударност. Вокалистът леко разтегля и омекотява иначе добрия прочит.
Положителното на пичовете от страната на неограничените музикални възможнисти, е тяхното несъобразяване с ограниченията на стиловете. Единственият им проблем (или гениално решение) е че маниашкия миш маш трудно ще намери обширна група от купувачи. По-скоро няколко групи.
Които са луди метални глави и са фенове на разнообразен метъл.
TOC
"LOSS ANGELES" - 2004
Label:
Inside Out
Track List:
1. The Window
2. Mary Lou Is Dead
3. Acid Highway
4. Gothamburg
5. Blue Lady
6. Wait
7. The Blue Lady Suite
8. Break-A-Neck
9. Bite The Bullet
10. Smoke On The Water
11. Night Crawler