|
За пазаруване от България
View PayPal Cart
Add to Cart
|
Artist: APOCALYPTICA
Album: "7TH SYMPHONY LTD. EDIT. (CD+DVD DIGI)"
Year:
2010
Media type:
CD
- Includes a bonus DVD with filmed acoustic recordings from a session at the Sibelius Academy in Finland, recorded on June 4, 2010 [!]
Цена:
24.00 лв. (BGN)
Cat. No.: WIZ00011766
Label: SONY
Genre: Symphonic/ Neo Classical Heavy Metal
Статус: Артикулът е временно изчерпан! Доставка до 30 дни.
Out of Stock 30 days delivery
От създаването си през 1993, финландската рок банда Apocalyptica е издала 6 студиини албума, в които са включени множество чело инструментали, наред с песните с вокали. Какъвто и стил да изследват – от феерични интерлюдии до ударни тежки ритми – тяхната музика е завладяваща, динамична и мелодична. Със седмия си албум - 7th Symphony, бандата композира албум, който е истинска симфония. “Инструменталната част е по-инструментална от всичко, което сме правили досега”, казва основният автор и челист Eicca Toppinen. “За предишните албуми правехме парчета, които понякога имаха потенциала за вокали, но се превръщаха в инструментални. Този път, инструменталните песни са чисто инструментални, с дълги, развиващи се части. Искахме да ги напишем така, че като ги слуша човек, да не си казва: „Чудесни са, но къде са вокалите?” В същото време, 7th Symphony включва рок парчета, които са по-твърди от всичко създавано след 2001, когато издадоха епичната тава Cult, основно с кавъри. Точно както Cult хвърли нова светлина върху Apocalyptica, сега 7th Symphony е следваща стъпка в креативното развитие на бандата. Повечето от песните в албума са продуцирани от Joe Barresi (Queens of the Stone Age, Tool), а две от четирите вокални парчета са продуцирани от Howard Benson (My Chemical Romance, Papa Roach). “Joe ни каза, ‘Вижте, този албум ще ви върне метъл феновете’” споделя Toppinen. “Той е по-тежък и вълнуващ. Има много драматично смесване на класика и метъл. А тежките части са наистина тежки.” В добавка към шестте симфонични трака, 7th Symphony включва четири песни с вокали, написани съвместно с други известни артисти. Първият сингъл, “End of Me”, е написан заедно с Johnny Andrews и фронтменът на Bush Gavin Rossdale, който участва с вокали. “Определено е страхотно рок парче,” казва Toppinen. “Gavin имаше свои идеи и искаше да промени част от музиката и текста, но работата с него беше доста лесна. Той е прекрасен човек и професионалист.” Другите гост вокалисти са също впечатляващи. Brent Smith от Shinedown пее в “Not Strong Enough,” написана от известната носителка на награди и авторка на песни Diane Warren (Aerosmith, Toni Braxton, LeAnn Rimes, Trisha Yearwood) и продуцирана от Howard Benson (My Chemical Romance, Papa Roach). Benson също така работи с Lacey от Flyleaf върху песента “Broken Pieces.” Едно от най-тежките парчета в албума е “Bring Them to Light,” колаборация с Joe Duplantier от френската екстремна експериментална/прогресив метъл банда Gojira. Toppinen споделя: „Съвместното ни парче е страхотно. Не звучи като Gojira, не звучи толкова и като Apocalyptica. То е симфоничен траш метъл и вокалите на Joe са съвсем различни от тези в Gojira, което е много вълнуващо.” Работата с Barresi като основен продуцент е полезна за Apocalyptica по няколко причини. Първо, след години обикаляне по света за записи, сега те могат да работят в родното си Helsinki. И по-важно, оценяват усета на Barresi към детайлите и креативните идеи. “Използвахме много повече ефекти от друг път и преживяването при записите бе коренно различно, а албумът е много цялостен,” казва Toppinen. “Ударните звучат по-естествено и няма толкова семплиране. По време на записите просто откривахме страхотни мелодии и ги записвахме веднага.” Една от любимите песни на Toppinen в 7th Symphony е “Beautiful.” „Цялото оркестрално парче е записано с тримата челисти и барабаниста Mikko Sirйn на бас. “Това е първия път, в който Mikko хващаше бас китара,” казва Toppinen. “Това е прекрасна акустична песен, записана наведнъж в студиото.” И ако “Beautiful” звучи открито и уязвимо, то това може би е свързано с начина, по който е записано. “Решихме да го изпълним голи,” казва Toppinen. “В един момент и четиримата свирехме голи в стаята акустична музика. Да свириш гол носи добри усещания. Беше много забавно.” Apocalyptica започва създаването на 7th Symphony в края на миналата година и през януари Sirйn отива в Лос Анджелис за записването на ударните. Но докато пристигне, Toppinen получава вдъхновение. “Написах три песни,” казва той. “И започнах да му изпращам демо записи, а той записваше частите. После записахме и останалите части, но беше странно да записваме песни, които не сме репетирали и за които дори нямаме финални аранжименти. Беше вълнуващо, защото трябваше да правим нещата по различен начин и през цялото време да сме креативни.” 7th Symphony е музикалната кулминация в 17-годишната история на бандата. Apocalyptica е създадена през 1993 от Toppinen и трима негови приятели с класическо образование от престижната академия Sibelius. Три години по-късно издават дебютния си албум Apocalyptica Plays Metallica by Four Cellos. “При създаването на първия албум очакванията ни бяха, „ОК, ако продадем 1000 копия и имаме няколко шоута, ще е страхотно.” Но получихме покани за много шоута и звученето ни се промени напълно. Дадохме си сметка, че първият албум звучи ужасно и решихме да направим нещо по-вълнуващо”. В издадения през 1998 Inquisition Symphony Apocalyptica повишават качеството на стила си, а по-доброто продуциране се дължи на Otto Donner и Hiili Hiilesmaa. Както и дебютната им тава, албумът включва кавъри на Metallica, но има също така и кавър версии на Faith No More, Sepultura, Pantera и 3 оригинални песни. “Смешно беше, защото след първия албум всички се съгласиха, че е яко веднъж да го направиш”, казва Toppinen. “А след втория решиха, че това вече са го чували и че не можем да направим нищо повече и е свършено с Apocalyptica. А ние сме тук все още.” За да останат на гребена на вълната, Apocalyptica разбират, че се нуждаят от промени. Затова в Cult от 2000 включват само три кавъра, останалите са парчета на Toppinen. Канят като гост вокалисти Sandra Nasic и Matthias Sayer в две от песните. Звукозаписната компания не е доволна, защото очаква отново албум с кавъри. За щастие, договорът на бандата изтича и компанията не го възстановява. “Те искаха странни кавъри на Motorhead и AC/DC, но ние не се съгласихме и им казахме, че договорът е приключил.’ Cult е наистина много емоционален албум. „Имахме късмет, че намерихме немски лейбъл за издаването на албума, но това беше наистина трудна и повратна точка за насл ако бяхме последвали инструкциите от компанията, това наистина щеше да е последен за Apocalyptica. С този албум си създадохме нов стил.” Когато Apocalyptica се завръщат в студиото през 2003, те имат нова посока и движеща сила. Толкова им харесват вокалите в Cult, че решават да поканят поп звездата Nina Hagen за кавър версията на Rammstein “Seeman”, а шведската знаменитост Linda Sundblad за “Faraway, Vol 2.” Едноименният албум от 2005 е с още повече именити артисти. В “Betrayal/Forgiveness” участва барабанистът на Slayer Dave Lombardo, вокалите на“Bittersweet” са на Ville Valo от HIM и Lauri Ylцnen от The Rasmus’, който пее и в “Life Burns!” Но именно Worlds Collide от 2007 превръща Apocalyptica в световен феномен. В него отново участват редица гост звезди: Lombardo се появява в “Last Hope,” Corey Taylor от Slipknot в “I’m Not Jesus,” Cristina Scabbia от Lacuna Coil пее в “S.O.S. (Anything But Love)”, вокалистът на Rammstein Till Lindemann в кавъра на David Bowie и Brian Eno “Helden” и Adam Gontier от Three Days Grace дава всичко от себе си в “I Don’t Care.” Албумът достига 59 в Billboard Хот 200 и номер 7 в класациите за Топ индепендънт албуми на Billboard и на Топ Рок албуми. “Този успех беше наистина странен,” споделя Toppinen. “Кавър версията на Rammstein, който направихме с Nina Hagen бе наистина успешна в Централна Европа, а тази с Ville Valo постигна успех в Европа. Но никога не сме имали такъв успех в Америка. Дори когато написахме ‘I Don’t Care’ и довършихме първото демо си помислихме, че е страхотно, но никога не съм очаквал да е стане толкова голяма.” С планираното лятно турне в САЩ и Европа, почвата е подготвена за 7th Symphony, най-вдъхновяващия и еклектичен албум на Apocalyptica, в който съжителстват прекрасни мелодии с тежки ритми. “Работихме много върху този албум и много се забавлявахме,” споделя Toppinen. “Ако харесвате инструментали, тази продукция ще ви стане любима и ако харесвате рок неща – пак ще ви стане любим. В този албум на Apocalyptica има по нещо за всеки.” TRACKLIST LTD. EDIT. : 1."At the Gates of Manala" - 7:03 2."End of Me" (ft. Gavin Rossdale of Bush) – 3:29 3."Not Strong Enough" (ft. Brent Smith of Shinedown) – 3:36 4."2010" (ft. Dave Lombardo of Slayer) – 4:32 5."Through Paris in a Sportscar" (special edition bonus track) – 3:52 6."Beautiful" – 2:19 7."Broken Pieces" (ft. Lacey Mosley of Flyleaf) – 3:55 8."On the Rooftop With Quasimodo" – 5:00 9."Bring Them to Light" (ft. Joe Duplantier of Gojira) – 4:42 10."Sacra" – 4:22 11."Rage of Poseidon" – 8:49 BONUS DVD: “Filmed acoustic recordings from a session at the Sibelius Academy in Finland, recorded on June 4, 2010” 1."Beautiful" (live) 2."Not Strong Enough" (live) (ft. Tipe Johnson of Leningrad Cowboys) 3."End of Me" (live) (ft. Tipe Johnson) 4."I Don't Care" (live) (ft. Tipe Johnson) 5."Sacra" (live) 6."Bittersweet" (live) LINE-UP: Eicca Toppinen – cello Perttu Kivilaakso – cello Paavo Lоtjоnen – cello Mikko Sirеn – drums
|